Talk |
BASTA! Herbst 2021
| 21.09.2021
Electron, Capacitor, PWA – was, wann, wie & warum?
Write once, run anywhere – dieser alte Java-Traum ist dank Webtechnologien längst Realität geworden. Neuerdings haben Cross-Plattform-Entwickler aber die Wahl zwischen altbewährten Ansätzen wie Ionics Capacitor und GitHub Electron, bei denen Web-Apps in native Container verpackt werden, und den neuen Progressive Web Apps (PWA), bei denen eine Webanwendung aus dem Browser heraus installiert wird. Optisch geben sich beide Methoden nicht viel, doch sie unterscheiden sich hinsichtlich der Verteilung und im Funktionsumfang.
Christian Liebel ist Consultant bei Thinktecture. Sein Fokus liegt auf Webstandards und Progressive Web Apps. Er vertritt Thinktecture beim W3C.
Slidedeck
Weitere Artikel zu Electron, PWA
AI
AI-Funktionen zu Angular-Apps hinzufügen: lokal und offlinefähig
Künstliche Intelligenz (KI) ist spätestens seit der Veröffentlichung von ChatGPT in aller Munde. Wit WebLLM können Sie einen KI-Chatbot in Ihre eigenen Angular-Anwendungen integrieren. Wie das funktioniert und welche Vor- und Nachteile WebLLM hat, lesen Sie hier.
26.02.2024
.NET
Adding Superpowers to your Blazor WebAssembly App with Project Fugu APIs
Blazor WebAssembly is a powerful framework for building web applications that run on the client-side. With Project Fugu APIs, you can extend the capabilities of these apps to access new device features and provide an enhanced user experience. In this article, learn about the benefits of using Project Fugu APIs, the wrapper packages that are available for Blazor WebAssembly, and how to use them in your application.
Whether you're a seasoned Blazor developer or just getting started, this article will help you add superpowers to your Blazor WebAssembly app.
Whether you're a seasoned Blazor developer or just getting started, this article will help you add superpowers to your Blazor WebAssembly app.
28.02.2023
Project Fugu
Accessing Files & File Handler – Real-World PWA: The Making Of Paint.Js.Org – Part 4
In this fourth part of the series about the Microsoft Paint remake on paint.js.org, I want to demonstrate how you can save your drawings to your local disk, read them back later and how to add your web app as a handler for certain file extensions.
12.05.2021
Project Fugu
Copy & Paste Images – Real-World PWA: The Making Of Paint.Js.Org – Part 3
In part three of the series about the making of the web-based Microsoft Paint clone paint.js.org, I want to show how you can copy drawings from the Paint clone to other applications and paste them back.
27.04.2021
Project Fugu
Canvas & Input – Real-World PWA: The Making Of Paint.Js.Org – Part 2
After introducing into the project about the web-based Microsoft Paint clone in the first part of this series and talking about the choice of Web Components and the architecture of paint.js.org, I now want to demonstrate how I implemented the drawing functionality.
15.04.2021